BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 20 Ogos 2009

Yang Berjaya

Orang yang berjaya tahu apa kehendaknya dan mempunyai rancangan untuk mendapatkannya. Dia percaya dengan kebolehannya dan memperuntukkan masa untuk mencapai hasratnya.

Sifat orang berjaya adalah kerana keupayannya mempengaruhi orang lain dan dapat bekerjasama melaksanakan sesuatu rancangan dan tindakan.

Orang berjaya berfikir sebelum bercakap. Dia menimbangkan tutr katanya dengan tertib. Dia memperlihatkan kegembiraannya dengan orang lain dan tidak menonjolkan sesuatu yang tidak disukai orang

Orang berjaya mencetuskan pendapat setelah berjaya melakukan sesuatu perkara.

Orang berjaya tahu memperuntukkan masa, pendapatan, dan perbelanjaan. Dia hidup dalam takungan keupayaanya.

Orang yang berjaya mempunyai minat terhadap orang ramai khususnya terhadap banyak perkara.

Orang yang berjaya akan mengikuti perkembangan semasa dan merasaka satu tanggugjawab untuk mengetahui apa yang sedang berlaku yang bukan sahaja dalam lingkungan tugas, pejabat, persekitaran dan negerinya, malah, terhadap seluruh dunia.

Orang yang berjaya memiliki pandangan dan fikiran yang positif pada setiap ketika. Dia menerima hakikat bahwa kedudukannya dalam dunia dan kejayaan yang dimilikinya bergantung kepada mutu dan kuntiti khidmat yang diberinya. Dia menjadikan tabiat untuk memberi khidmat yang dia janjikan.

Orang yang berjaya menunjukkan ketaatan kepada Yang Maha Pencipta dan melahirkan rasa syukur dalam sembahyang serta membuat kebajikan dengan membantu orang.

0 ulasan: